Δευτέρα 4 Ιουνίου 2007

Νέος ΚΟΚ, ίδιες συνήθειες...

Από την Κυριακή 3 Ιουνίου τέθηκε σε ισχύ ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και το νέο Point System. Χαρακτηριστικό και των δυο είναι η επιβολή ιδιαίτερα αυστηρών προστίμων και ποινών σε παραβάσεις που σχετίζονται με την πρόκληση θανατηφόρων ατυχημάτων. Φαντάζομαι πως οι περισσότεροι ακούσατε για τα σχετικά πρόστιμα με τα πιο χαρακτηριστικά να είναι (ο δεύτερος αριθμός αναφέρεται στις μονάδες του poit system που χρεώνονται):

παραβίαση
ερυθρού
σηματοδότη....700 (350)....9..δίπλωμα 60 ημέρες άδεια αυτοκ. 20ημ.

παραβίαση
STOP ή
προτεραιότητας..700 (350)........ 9.......δίπλωμα & άδεια 20ημ.

αυτοσχέδιοι
αγώνες, οδήγηση
χάριν εντυπωσιασμού.....700.(350)....9....δίπλωμα & άδεια 30ημ.

παραβίαση
σιδηροδρομικής
διάβασης..... 700.(350).....9....δίπλωμα 60ημ. & άδεια 20ημ.

οδήγηση υπό
την επήρεια
αλκοόλ... 200-2.000.(100-1.000)...5-9.....δίπλωμα 90-180ημ.ακινητ.οχήματος

μη χρήση
ζώνη-κράνος...350 (175)....5......δίπλωμα 10ημ.

παράνομη
στάθμευση....80-150.(40-75)....0-9.....τα πρόστιμα μειώνονται κατά το ήμισυ για δίκυκλα

παραβίαση
λεωφορειολωρίδας...200 (100)....-............-....

μη διευκόλυνση
κυκλοφορίας τραμ,
παράνομο
προσπέρασμα...150 (75).....-........-......

υπέρβαση ορίου
ταχύτητας.....40-350 (20-175).....0-5....δίπλωμα 60ημ

ανάρμοστη
συμπεριφορά
οδηγών -
απόρριψη
αντικειμένων.....200 (100)........-.......δίπλωμα & άδεια 10ημ.

Βέβαια από την άλλη αυξήθηκαν και τα όρια ταχύτητας κατά 10 χλμ/ώρα. Δεν ξέρω κατά πόσο όμως αυτά τα μέτρα θα βοηθήσουν στην αποφυγή των ατυχημάτων, που αποτελούν μια από τις μελανές ( ή καλύτερα “ερυθρές” ) σελίδες των εκάστοτε εξόδων ή ακόμη και μέσα στις πόλεις. Προσωπικά πολλά από τα μέτρα και τις αναθεωρήσεις του ΚΟΚ τις βρίσκω σωστές και απαραίτητες. Ειδικά αυτό που γίνεται με τα STOP όπου κανείς δεν θα σταματήσει να ελέγξει και θα φύγει σαν σίφουνας κιόλας είναι απαράδεκτο. Ας πληρώσει πρώτα μια 700άρα ευρώ και μετά θα δούμε αν έχει το κουράγιο να το ξανακάνει! Επίσης τόσο κακό είναι να φοράμε την ζώνη μας? Το γνωστό ρητό “Η ζώνη σώζει ζωές” σίγουρα αληθεύει και δεν είναι κλισέ. Βέβαια ποιος να κάθετε να βάζει ζώνη για να πεταχτεί μέχρι το περίπτερο ή αφού οδηγώ μέσα στην πόλη τι θα μπορούσε να μου συμβεί άραγε? Έτσι έλεγε και αυτός που την πάτησε μια φορά και πήγε αν ήταν τυχερός μόνο μέχρι το κοντινότερο νοσοκομείο και όχι να παίζει τάβλι με τον Άγιο Πέτρο. Άσε πάλι με το κινητό. Τέτοια βλακεία πια να μιλάμε στο κινητό ακόμη και μέσα στο αυτοκίνητο όταν οδηγούμε δεν μπορώ να την καταλάβω. Αν πάλι όμως μιλάς με Bluetooth τότε δεν έχεις πρόβλημα…. Άκουσον άκουσον!!! Όταν όμως θα σκοντάψεις στον μπροστινό σου ή σε κάποιο παρακείμενο δέντρο τότε θα ήλπιζες να σου είχαν τελειώσει οι μονάδες.


Ας περάσουμε όμως και στην άλλη πλευρά του νομίσματος. Καλά και χρυσά θα μας βγουν τα πρόστιμα αλλά δρόμους έχουμε για να βοηθηθούμε στην οδήγησή μας? Γιατί από όσο ξέρω η Εγνατία εδώ βόρεια θέλει μέχρι 2011 να τερματιστούν τα έργα και να ολοκληρωθεί πλέον όλη η γραμμή. Ο μόνος δρόμος που εδώ και χρόνια αποτελεί εγγύηση για τους οδηγούς είναι η εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης από το ύψος της Λάρισας μέχρι την είσοδο της συμπρωτεύουσας. Εδώ για να γίνει κάποιο ατύχημα πρέπει ή να είναι κάποιος μεθυσμένος ή απλά να ψάχνει τον Χάρο κάπου στην γωνία και να τρέχει με 200 στις στροφές. Αυτοί όμως είναι και αυτοκινητόδρομοι και τα αυτοκίνητα κινούνται και ανάλογα. Στην πόλη όμως με τις τόσες κακοτεχνίες των δρόμων, τα μπαλώματα, η μη ύπαρξη χώρων στάθμευσης με αποτέλεσμα να παρκάρει κάποιος μέσα στην μέση του δρόμου, η κακή ορατότητα λόγω τοίχων, δένδρων, πινακίδων, οι ανούσιες πεζοδρομήσεις και μονοδρομήσεις (μιλώ εκ πείρας πάντα) και να μην ξεχάσω και τα λαμόγια τους ψευτόμπατσους της δημοτικής αστυνομίας μόνο δυσκολίες φέρνουν και εμπόδια στην καθημερινή μετακίνηση με το αυτοκίνητο. Οπότε ας κάνουμε κάτι και για αυτά τα θέματα που τα βλέπουμε κάθε μέρα μπροστά μας και τα ζούμε και σε συνδυασμό με τον νέο ΚΟΚ να οδηγηθούμε σε ένα καλύτερο οδικό περιβάλλον!

Τα αυτονόητα του τύπου “οδηγώ και πίνω, πίνω και οδηγώ” δεν νομίζω πως χρειάζονται αναφορά μιας και είναι προσωπική επιλογή και νοοτροπία του καθενός. Μην ξεχνάτε πως υπεύθυνος είναι μόνο ο οδηγός για το όχημά του και για την ακεραιότητα τόσο την σωματική όσο και την ψυχική πριν πιάσει το τιμόνι.

7 σχόλια:

alekos είπε...

Ας αρχίσω ανάποδα και να πω ότι η προσπέραση απαγορεύεται ρητά, απλά κόβεις ταχύτητα και απολαμβάνεις. Από εκεί και πέρα καλά κάνουν και βαράνε πρόστιμα αβέρτα οι μπάτσοι μπας και κάποιοι το πάρουν χαμπάρι ότι η οδήγηση δεν είναι παίξε γέλασε. Πάμε τώρα στα bluetooth, νομίζω πως δεν το πιάσατε ακόμα το βαθύτερο νόημα. Επιτρέπουν μόνο bluetooth επειδή ως ανώτερος τεχνολογικά λαός δεν μπορούμε να δεχτούμε να μιλάμε με αυτό το πανάρχαιο μέσο διάδοσης της φωνής που ονομάζεται hands free. Επίσης με αυτήν την τακτική προστατεύουν και την υγεία μας καθώς η εκπεμπόμενη ακτινοβολία είναι μικρότερη στα μπλε δόντια. Προς γυναίκες και άνδρες μακρυά τα κινητά από τις μπροστά τσέπες μόνο στην κωλοτσεπη. Από και και πέρα να εκφράσω και την οργή μου. Δεν είναι δυνατόν να παίρνουν την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος ή να σου βγάζουν τις πινακίδες. Την μαλακία την κάνει ο οδηγός και αυτός που τιμωρείται είναι ο οδηγός δεν είναι δυνατόν να τιμωρούμε το όχημα. Και με ποιο γαμημένο δικαίωμα απλώνει ο μπάτσος το κωλοχερο του στο δικό μου αμάξι, την περιουσία μου και αφαιρεί τις πινακίδες???? Ελεος

Ανώνυμος είπε...

Ότι πάρεις 700.Διαλέχτε.

1)Ήρθε η ώρα να ξεσκονίσουμε τα βύσματά μας στην εκάστοτε τροχαία.Μια επίσκεψη με γλυκά δε θα έβλαπτε κανέναν.Δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα.Μην κοροϊδευόμαστε.Το πρόβλημα είναι στην εκπαίδευση.

2)Νόμο που να απαγορεύει την οδήγηση στις γυναίκες δεν έχουμε δυστυχώς.Σκεφτείτε πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα.Γυναίκα στο τιμόνι=ο χάροντας ζυγώνει.

3)Να κόψουν τις μίζες και να φτιάξουν κανένα δρόμο της προκοπής.Το αστείο είναι πως ο εργολάβος πρέπει να κατασκευάσει το δρόμο με συγκεκριμένο συντελεστή τριβής.Αν έχει γίνει ποτέ αυτό τότε εγώ είμαι ο Άγιος Βασίλης.

4)Τα όρια ταχύτας είναι αν όχι για το Datsun του παππού (τα Σταρλετάκια 20ετίας εξαιρούνται για προφανείς λόγους) τότε σίγουρα για τα Lada. Στις 5 λωρίδες Θεσσαλονίκης-Κατερίνης 160km/h είναι επικίνδυνα?

Υ.Γ.Αλέκο μη βιάζεσαι.Την έχεις δει την κοπελιά από μπροστά? Έτσι την πάτησα και εγώ στην Αίγινα και παρολίγο να κυνηγάω σαργούς μέσα στη θάλασσα με το μηχανάκι.

Ανώνυμος είπε...

Οσα ορια ταχυτητας δεν ειναι στην τυχη εχουν οριστει με κριτηριο να περασει με ασφαλεια μια γρια που εχει πληρωμενο διπλωμα, πασχει απο πρεσβυωπια κ οδηγει ενα τελειωμενο σαραβαλο!!!

να αναφερω οτι προστιμα θα πληρωνουν (?) και οι πεζοι που δεν υπακουν τους φωτεινους σηματοδοτες συμφωνα με τον νεο νομο.

Επιπλεον, ας σκεφτουμε καθημερινα παραδοξα οπως το να παρκαρει καποιος κανω σε στροφη λεωφορειου (πχ Παναγη Τσαλδαρη) κ να σχηματιζεται ουρα μεχρι να ερθει να το μετακινησει και σε περιπτωση που θα παρει κληση θα πληρωσει 40ευρω ενω ενας που συλληφθει να οδηγει με 80 εξω απο την λεσχη θα πληρωσει 200!!!

Ανώνυμος είπε...

Emena me trakaran stis esties kai den me plirwse kaneis giati oi esties exoun asylo!Ekei na trexeis geka me 160!

Ανώνυμος είπε...

<<2)Νόμο που να απαγορεύει την οδήγηση στις γυναίκες δεν έχουμε δυστυχώς.Σκεφτείτε πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα.Γυναίκα στο τιμόνι=ο χάροντας ζυγώνει.>>

Pws se afisan na ziseis esena?Pws den se skotwse i nosokoma sto maieutirio?

Ανώνυμος είπε...

to proigoumeno pigaine sto Geka

Ανώνυμος είπε...

Xaxaxa!A re Xristina!!Ki esi vre Gkeka giati tetoia logia!tstststs!Den peirazei omws.Ta les epeidi den exw vgei egw akoma stous dromous.Tote eimai sigouri oti tha allaksei i antilipsi sou gia ton kosmo!!

(Giagia me karotsaki:50 pontoi klpklp///
Athina etoimasou gia ALLI mia gynaika odigo!!!!!!Oi meres asfaleias teleiwsan :P)