Σάββατο 19 Μαΐου 2007

Μια μπουγάτσα καλαμάκι με κασέρι γκούντα...

Μετά από παρότρυνση χιλιάδων αναγνωστών (λέμε τώρα…) αποφάσισα να ασχοληθώ με ένα θέμα, που χωρίζεται σε τρεις υπό-ενότητες και ταλανίζει εδώ και αρκετά χρόνια τους Έλληνες. Η συγκεκριμένη διαμάχη έγκειται στις διαφορετικές αντιλήψεις των “Βόρειων” από τους “Νότιους” οπότε και η κόντρα των απόψεων διχάζει και ολόκληρη την χώρα! Βέβαια καμιά από τις δύο πλευρές δεν παραδέχεται πως έχει λάθος με αποτέλεσμα και οποιαδήποτε κουβέντα να γίνεται γύρω από αυτό το θέμα να μοιάζει με ένα φαύλο κύκλο και δεν καταλήγει πουθενά. Θα προσπαθήσω όμως και εγώ με την σειρά μου να σας το παρουσιάσω όσο πιο αντικειμενικά γίνεται…

Ας περάσουμε στο δια ταύτα λοιπόν. Η πρώτη υπό-ενότητα αφορά το γνωστό σε όλους μας και γευστικότατο κασέρι! Μια μικρή σχετικά περιγραφή του κασεριού είναι ότι το τυρί κασέρι, προέρχεται από την χώρα μας, ανήκει στην κατηγορία των ημί-σκληρών τυριών και συνδυάζεται τέλεια με ελαφριά κόκκινα κρασιά. Επίσης όσον αφορά το γκούντα, προέρχεται από την Ολλανδία, ανήκει στην κατηγορία των ημί-σκληρών τυριών και συνδυάζεται τέλεια με σαμπάνια. Αυτοί ήταν δυο ορισμοί. Ας περάσουμε τώρα στην διαφορά των απόψεων τώρα. Οι μεν βόρειοι θεωρούν ότι κασέρι και γκούντα είναι ένα και το αυτό σε αντίθεση με τους νότιους που πιστεύουν πως άλλο πράμα το κασέρι και άλλο πράμα το γκούντα. Προσωπική μου άποψη είναι ότι όλα ανήκουν στην κατηγορία των τυριών. Τα κασέρια αποτελούν μια υποκατηγορία και πιο συγκεκριμένα είναι ημί-σκληρά κίτρινα τυριά. Στην κατηγορία αυτή βέβαια των κασεριών εντάσσω και το γκούντα. Το θέμα όμως είναι ότι αν εδώ στον βορά πας στο σούπερ μάρκετ και ζητήσεις κασέρι θα σου πούνε “Ποιο από όλα?”, ενώ αντίθετα στον νότο θα σου βάλλουν κατευθείαν το κίτρινο τυρί που έχει την ταμπελίτσα κασέρι… Για αυτό να ξέρετε σε ποιους απευθύνεστε κάθε φορά που ψωνίζετε τέτοια πράματα! Τέλος να αναφέρω και κάτι εγκυκλοπαιδικό που κατά πάσα πιθανότητα να μην το ξέρατε! Σε διάφορες κουλτούρες, η κάνναβη είναι επίσης γνωστή και ως κασέρι ή τυρί. Οπότε θα γνωρίζετε τώρα πώς να το ζητήσετε από ύποπτα μέρη…

Δεύτερο σημείο τριβής είναι τα περιβόητα σουβλάκια. Αρχικά και εδώ θα εισάγω έναν σύντομο ορισμό. σουβλάκι: φαγητό παρασκευασμένο από ένα ή περισσότερα υλικά κομμένα σε μικρά κομμάτια (συνήθως κύβους) και περασμένα σε καλαμάκι ή μικρή σούβλα εναλλάξ, τα οποία ψήνονται στη σχάρα ή σε γκριλ και προσφέρονται σκέτα ως ορεκτικό ή ως κύριο πιάτο με συμπληρωματικό γαρνίρισμα: σουβλάκια με θαλασσινά / με ψάρι / με λουκάνικα και μπέικον || ~ κοτόπουλο / μοσχάρι || ~ ξυλάκι / καλαμάκι || μια μερίδα ~ Τώρα η διαφορά μας. Οι νότιοι πιστεύουν πως με ο όρος σουβλάκι αντιπροσωπεύει όλα τα γνωστά παρασκευάσματα, από πίτες και τα σχετικά, ενώ για το σουβλάκι ως σουβλάκι το χαρακτηρίζουν με τον όρο καλαμάκι. Η πίτα με οποιοδήποτε κρεατικό είναι για αυτούς το σουβλάκι. Για αυτό και όταν παραγγέλνουν λένε: “Ένα σουβλάκι καλαμάκι”, ή “Ένα σουβλάκι γύρο”. Το τελευταίο προσωπικά το θεωρώ και το πιο κουλό πράμα που έχω ακούσει καθώς τα πράματα είναι πολύ απλά. Ο γύρος είναι γύρος, το μπιφτέκι είναι μπιφτέκι και το σουβλάκι είναι ΣΟΥΒΛΑΚΙ!!! Καμία σχέση δεν έχει με τα υπόλοιπα και απορώ πως τα συσχέτισαν από την αρχή. Να πηγαίνεις τώρα για φαΐ και να ζητάς ένα καλαμάκι. Μα καλά για να φας πήγες ή για να πιεις??? Βέβαια αυτό το παραδέχονται πως είναι λάθος και πως εκφράζονται λανθασμένα αλλά συνεχίζουν να το τηρούν για χάριν συντομίας (?)…

Το τελευταίο σημείο στο οποίο θα σταθώ είναι η μπουγάτσα. Εδώ μάλλον είναι κάτι πιο προσωπικό για τους Θεσσαλονικείς (που εγώ δεν είμαι το τονίζω) καθώς θεωρούν πως είναι οι αυθεντίες στον τομέα της παρασκευής και ότι τους ανήκει δικαιωματικά το συγκεκριμένο αρτύσιμο. Ορίστε ξανά ένας αντίστοιχος ορισμός: Η μπουγάτσα είναι πίτα από φύλλο, με γέμιση συνήθως κρέμα ή τυρί, αν και συναντάται και σε άλλες γεύσεις, όπως με κιμά, σπανάκι ή με κρέμα κακάο. Το όνομά της προέρχεται από την αντίστοιχη τουρκική λέξη πογάτσα (πίτα με κρέμα ή τυρί). Στην Ελλάδα την έφεραν μικρασιάτες πρόσφυγες μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, κάνοντάς την ιδιαίτερα δημοφιλή στη Βόρεια Ελλάδα, ειδικά στη Θεσσαλονίκη και τις Σέρρες, που θεωρούνται φημισμένες για τη μπουγάτσα τους. Η διαφορά είναι ότι στον βορά η γέμιση της μπουγάτσας μπορεί να αποτελείται από κρέμα, τυρί, κιμά, σπανάκι, κλπ κλπ κλπ σε αντίθεση με τον νότο όπου στο άκοσμα της μπουγάτσας ο νους πάει κατευθείαν στην κρέμα ή το πολύ στο τυρί ενώ όλα τα υπόλοιπα θεωρούνται απλά πίτες. Να πω την αμαρτία μου ούτε εγώ έχω καταλάβει την μανία να ονομάζουν τα πάντα μπουγάτσα οι Θεσσαλονικείς, και να είναι ότι ακριβώς και οι πίτες! Αν και έχω ακούσει πως η διαφορά από την πίτα έχει να κάνει στην παρασκευή του φύλου. Και κάτι ακόμη που έμαθα ψάχνοντας είναι πως στην Β. Ελλάδα πωλείται με το κιλό σε αντίθεση με την Ν. Ελλάδα όπου πωλείται με το κομμάτι. Αυτό συμβαίνει επειδή στην Ν. Ελλάδα το κλείσιμο της γέμισης στο φύλλο γίνεται σε μορφή φακέλου και κόβεται στη μέση κατά το σερβίρισμα, ενώ στη Βόρεια το φύλλο είναι μεγαλύτερου μεγέθους καθώς και η γέμιση, οπότε πουλιέται με το κιλό κατά το σερβίρισμα. Α και για να μην το ξεχάσω:

-Πώς λένε οι Σαλονικιοί την τούρτα γενεθλίων?

-Μπουγάτσα με κεριά!!!

Αυτά λοιπόν όσον αφορά την κόντρα μεταξύ μας. Σίγουρα άκρη δεν πρόκειται να βρούμε ούτε θα παραδεχτούμε το λάθος μας (είτε του ενός είτε του άλλου). Απλά θα πρέπει να μάθετε να προσαρμόζεστε στην ανάλογη περιοχή που βρίσκεστε για να πάρετε και αυτό που θέλετε! Στην τελική όμως έχει πλάκα να βρεθείτε σε μια ανάμεικτη παρέα και να βγείτε για φαγητό όλοι μαζί, ανεξάρτητα σε ποιο μέρος θα είστε… Το έχω ζήσει το πράμα αρκετές φορές. Ειδικά αυτό με το τυρί. Έλεος!!!

Υ.Γ. Το παραπάνω post είναι αφιερωμένο στον Gekas μιας και πρώτον αυτός είχε την φαεινή ιδέα και δεύτερον πιστεύω να το τιμήσει ιδιαίτερα.

37 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κουφάλα Βασίλη,

1)Θέλεις να πάρεις εκδίκηση επειδή τον ήπιες στο Κίτσου.Σε καταλαβαίνω.

2)Δηλώνω πως από σήμερα κιόλας φεύγω για ολιγοήμερες διακοπές σε εξωτικά μέρη(Hawai,Fitzi,νησιά του Πάσχα) και θα επιστρέψω όλως τυχαίως στη δημοσίευση του επόμενου post.Για αυτό τσάμπα θα φωνάζετε.

3)Παραθέτω αποδείξεις: O πιο φημισμένος και ιστορικός φούρνος της Αλεξανδρούπολης (περίπου από το 1830) είπε πως η μπουγάτσα με τυρί φτιάχνεται από σφολιάτα.Για αυτό συμφώνησε πως δε διαφέρει σε τίποτα από μία κοινή τυρόπιτα.

4)Τα καλαμάκια είναι λάθος αλλά έχει μείνει.Τουλάχιστον εμείς το παραδεχόμαστε.

5)Η πίτα με το σουβλάκι λέγεται sandwich στη Θεσσαλονίκη.Δηλαδή ο Mickey Mouse όταν έβγαινε για πικ-νικ με τη γκόμενα και τον Pluto έτρωγαν απ'όλα χωρίς τζατζίκι?

6)Όποιος βόρειος συμφωνήσει μαζί μου δώρο 1/2 κιλό κασέρι της αρεσκείας σας.Όποιος με παραδεχτεί δώρο και μία coca-cola 1+1/2.

7)Να ξέρετε κύριε Βασίλη πως η εν λόγω φωτογραφία προστατεύετε από τον νόμο 11344/5 άρθρο 16 παράγραφος 3 περί πνευματικών δικαιωμάτων.Σας γνωστοποιούμε πως η πλευρά μας θα κινηθεί δικαστικώς ζητώντας αποζημίωση για ηθική βλάβη.

8)Γιάννη,βγες να πεις καμία μπαρούφα να γελάσουμε.

Ανώνυμος είπε...

Ξέχασα να υπογράψω!

Ανώνυμος είπε...

Όντως Βασιλάκη..μεγάλη κουφάλα σε βρίσκω..Δηλαδή τι θες??να αρχίσουμε την κόντρα και εδώ??Είμαστε και λίγοι οι "νότιοι"!!

1)Όσον αφορά τα καλαμάκια..Θα συμφωνήσω με το Γκέκα.Με κάλυψε πλήρως.

2)Όσον αφορά τη μπουγάτσα..Οι "νότιοι" όταν λέμε μπουγάτσα εννοούμε με κρέμα κι αυτό γιατί μόνο με κρέμα συναντάμε (πολύ σπάνια με τυρί).Όταν ανέβηκα στην Ξάνθη είδα πως υπάρχουν κι άλλου είδους (τυρί,σπανάκι,κιμά κτλ).Η διαφωνία που υπάρχει οφείλεται στο ότι οι "βόρειοι" μπουγάτσα ονομάζουν το φύλλο.

3)Κατέβα στο νότο και θα σε αφήσω μόνο σου να πας super-market να πάρεις κασέρι...:-)


Spirtoulakos

Ανώνυμος είπε...

Μια τρίτη γνώμη

Στο ακριτικό νησί του ιονίου, την πανεμορφη κερκυρα:
Μπουγατσα τρως μονο με κρεμα,
Με καλαμακι πινεις μονο ροφηματα,
κ εχουμε ολα τα ειδη τυριων (ασπρα, κιτρινα, σκληρα, ημισκληρα, κασερια, κεφαλοτυρια, γραβιερα κτλ) απο διαφορες περιοχες κ οπως κ να τα ζητησεις θα παρεις αυτο που θες

Ανώνυμος είπε...

1)Συνήθως εδώ στα βόρεια μέρη όταν λέμε τυρί εννοούμε τη φέτα και τα υπόλοιπα τυριά τα ζητάμε ονομαστικά π.χ.μανούρι.Υπάρχει επίσης διαφοροποίηση τυριού και κασεριού.Άλλη κατηγορία το ένα και άλλη το άλλο.Και τα κασέρια όμως τα ζητάμε ονομαστικά επειδή υπάρχουν πολλών ειδών π.χ. σοχού, μίλνερ κλπ.

2)Ξέρετε οι νότιοι ότι είναι τελείως ανόητο και λανθασμένο να ζητάτε καλαμάκια όταν θέλετε σουβλάκια,αλλά επίσης ξέρετε και μια χαρά να μας κοροιδεύετε επειδή εμείς τα ζητάμε σωστά.

3)Η μπουγάτσα έχει διαφορετικό φύλλο από τις χωριάτικες πίτες και τις πίτες με σφολιάτα.Αποτελεί διαφορετικό είδος.Και επειδή η Αλεξανδρούπολη δεν έχει την παράδοση της Σαλονίκης και των Σερρών στη μπουγάτσα,δεν λαμβάνουμε υπόψη τι είπε ο φούρναρης στην Αλεξανδρούπολη.

alekos είπε...

Όταν λέω τυρί εννοώ την φέτα και όταν λέω κασέρι αναφέρομαι σε όλα τα είδη κίτρινου τυριού, απλά πράγματα. Από εκεί και πέρα αν θέλουμε κάτι συγκεκριμένο θα πρέπει να να βάλουμε και την προσονομασία-ιδιότητα του.

Από εκεί και πέρα η ιστορία με το καλαμάκι είναι ανοησία. Το σουβλάκι είναι απλά σουβλάκι τελεία και παύλα.

Τώρα για την μπουγάτσα τι να πω, επειδή εδώ στην θεσ/νικη έχω ακούει πολλές κουλαμάρες δηλώνω οτι μπουγάτσα είναι εκείνο το πράγμα που μοιάζει με πίτα αλλά έχει διαφορετικό φύλλο και περιέχει κρέμα. Όλα τα άλλα απλά είναι πίτες. Μπουγάτσα με σπανάκι, τι άλλο θα ακούσουμε, έλεος.

Ανώνυμος είπε...

Γκέκα, ένα πράγμα θα σου πω:

Πάρε τ' αρχίδια μου.

Αλλά για να δεις πόσο διαλλακτικός είμαι, θέλεις να στα περάσω σε σουβλάκι καλαμάκι ή να στα κάνω ωγκρατέν με κασέρι??

Τα φιλιά μου!!

Ανώνυμος είπε...

Τς τς τς!Τι πράγματα είναι αυτά!Παρατράγουδα το κάναμε το επίπεδο!Η δική μου άποψη:

1.Όλα τα γαλακτοκομκά τα οποία έχουν υποστεί τη συγκεκριμένη εκείνη διαδιασία κατά την οποία πήζει η τυρίνη του γάλακτος (και άλλα τα οποία δεν γνωρίζω) ονομάζονται τυριά.Μετά ακολουθούν πολλές κατηγοριοποιήσεις βάσει των συστατικών που χρησιμοποιούναι στην παρασκευή καθώς και του τρόπου παραγωγής και ζύμωσης.Μία από αυτές είναι ο διαχωρισμός σε μαλακά και σκληρά τυριά.Ένα παάδειγμα μαλακού το ανθότυρο και σκληρού το Gouda. Συνεπώς καιη φέτα είναι τυρί και το κασέρι είναι τυρί. Επίσης πώς είναι δυνατόν να λέμε όλα τα κίτρινα τυριά "κασέρι". Η γραβιέρα μου φαίνεται πιο πολύ κίτρινη παρόλα αυτά δεν έχω ακούσει κανένα να τη λέει κασέρι. Ωστόσο στην καθομιλουμένη κάνουμε τόσα και τόσα λάθη, δε θα τα χαλάσουμε στο τυράκι τώρα (αλλά είναι λάθος χιχιχι)
2.Ναι όντως κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη με τον "καλαμακογυροσουβλακοδιαχωρισμό".Αλλά ενώ ναι Bill you got a point παρόλα αυτά όταν έρχεται ένας τουρίστας και σου ζητάει σουβλάκι τι σου 'ρχεται στο μυαλό?Μόνο το κρέας ή όλο το πακέτο? Άλλο ένα από τα λάθη της καθομιλουμένης λοιπόν.
3. Για την μπουγάτσα δε θα πω τίποτα.Έχω μόνο να πω ότι η Βορειοελλαδίτικη είναι by far καλύτερη και ναι ο τρόπος παρασκευής είναι διαφορετικός απο τις σφολιατόπιτες (δεν έχω να παραθέσω καμία επιστημονική απόδειξη είναι απλά μια εμπειρική παρατήρηση)
4.Άσχετο αλλά αφου αναφέρθηκε η Ξάνθη.Ας έρθει ένας άνθρωπος να από την Ξάνθη να ανοίξει ανθρώπινο ζαχαροπλαστίο και να δείξει επιτέλους στην Αθήνα οτι η καριόκα δεν έχει μους σοκολάτα μέσα!ΕΛΕΟΣ (αποθημένα μη δίνετε σημασία)

Peace

Billi$ είπε...

Ofeilo na omologiso pos to sholio tou gianni an kai oligon hidaio itan arketa eustoho kai poli petihimeno...

Sigrafiki paremvasi kai continue.

Ανώνυμος είπε...

Ειρήνη

Δεν θυμάμαι αν στο έχω ξαναπεί,αλλά πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσεις το τσουρέκι του Τερκενλή με σοκολάτα μέσα έξω.Είναι Θ Ε Ι Κ Ο ! ! !

Και ναι είναι γεγονός ότι στην Αθήνα δεν ξέρουν οι άνθρωποι να φτιάχνουν γλυκά της προκοπής.Δεν είσαι η μόνη αθηναία που το λέει.

Ανώνυμος είπε...

Αχ!Το δοκίμασα και αυτό με τη σοκολάτα και αυτό με το κάστανο! Δεν έχω λόγια!
Σχετικά με τα γλυκά...Σίγουρα υποστηρίζω ότι έχετε καλύτερα ζαχαροπλαστία και γλυκά. Άσε που οι απομιμήσεις των δικών σας εδώ συνήθως είναι κακές. Αλλά έχουμε κι εμείς μη τα ισοπεδώνω κι όλα....Άσχετο αν σε μερικά πρέπει να βάλεις υποθήκη το σπίτι σου για να πάρεις ένα γλυκάκι.
Γενικά κάθε μέρος έχει κάτι διαφορετικό να προσφέρει...Εντάξει δε νομίζω ότι έχουμε να παρουσιάσουμε κάτι καταπληκτικό στο ζήτημα "γλυκό"....
Γκέκα τι λες?

alekos είπε...

Kάποιοι μου φαίνεται παίρνουν ποσοστά από τον Τερκενλή.

Ανώνυμος είπε...

Peace,

1)Aπορώ γιατί συζητάς αυτά τα θέματα με τη νέμεσις.Αφού ξέρεις πως ότι και να της πεις εκείνη θα υποστηρίζει πως η Αθήνα δεν έχει ούτε ένα πράγμα καλύτερο από τη Θεσσαλονική παρόλο που δεν έχει πατήσει το πόδι της εκεί(μη μου πείτε για εκδρομή γυμνασίου).

2)Για να καταλάβεις συγκρίνει το σπίτι του Γαλέριου με τον Παρθενώνα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3)4.000.000 κόσμος είναι.Θα υπάρχουν κάποια καλά ζαχαροπλαστεία.Βέβαια η Θεσσαλονίκη υπερτερεί σαφώς σε αυτό το θέμα.

4)Το θέμα με τα ελληνικά που μιλάνε εκεί δεν το θίξατε (με,σε,πάνε).Το μου σου του κοντεύουν να εξαφανιστούν.Ε,ρε μπαμπινιώτης που σας χρειάζεται.

Ανώνυμος είπε...

Ρε Γιώργο,για ένα Παρθενώνα σε μάθανε στο σχολείο και όλο αυτό αναφέρεις.Εντάξει,αξεπέραστος ο Παρθενώνας,αλλά δεν είναι μόνο αυτός.Και ειδικά εγώ, με την τρέλα που έχω με κάθετι αρχαίο, πρώτη αναγνωρίζω την αξία της Αθήνας σε αυτόν τον τομέα. Αλλά σε θέμα νοοτροπίας και καθημερινής ζωής και ομορφιάς της σύγχρονής πόλης, θεωρώ ότι η Σαλονίκη είναι σαφώς καλύτερη από την Αθήνα.

Και όσον αφορά τα με,σε,τε κλπ, είναι τοπικός ιδιωματισμός του προφορικού λόγου.

Ανώνυμος είπε...

H fwto poy kollaei re paidia???????

Ανώνυμος είπε...

Epeidi tin thesi my panw stis akrws ratsistikes apopseis toy Geka peri tyroiu kai kalamakiou tis exw dilwsei apla Mia paremvasi vasili mu to soyvlaki borei na ginei apo diafora eidi kreatos(Ere ti grafw vradiatika!)epomenws prepei na prosdioristei an einai kotopoylo xoirino ktl. Parepiptontws: Stin kypro soyvlaki thewroyn otidipote psinetai se soyvla!
PS: Geka mi peirazeis ti filenada mu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Apothymisa Gianni!

Billi$ είπε...

Sigrafiki paremvasi no.2

Xristina eisai akiri!!!

Diladi pou les na kollaei i foto gia na katalavo... Pragmatika omos i erotiseis sou ores ores tsakizoun kokkala!!!

alekos είπε...

Πράγματι τι άκυρη φωτογραφία είναι αυτή

Ανώνυμος είπε...

Η φωτογραφία δεν είναι άκυρη ρε παιδιά.Αναφέρεται στην υστερόγραφη αφιέρωση.Το ποστ είναι αφιερωμένο στον Γκέκα και γι'αυτό παρατίθεται και μια φωτογραφία του.

Ανώνυμος είπε...

Και όχι Χριστίνα που δεν θα μας ενημέρωνες για το πιστεύουν για τα σουβλάκια στην Κύπρο. . . :-Ρ

Ανώνυμος είπε...

Χριστίνα,
θέλω να μου σχολιάσεις τί εννοείς όταν λες "Stin kypro soyvlaki thewroyn otidipote psinetai se soyvla!".Δηλαδή κι ο Αθανάσιος Διάκος σουβλάκι ήταν;Πιστεύω πως πρέπει να διευκρινήσεις το είδος του κρέατος...................

ανώνυμο said...

Ανώνυμος είπε...

1)Ston Bill: Mia fora eipes kai sy na mu kaneis ena sxolio kai me ethapses!Gia na kseplirwseis perimenw eidiko afierwma kai se mena KAI me diki mu fwto!Kai nai i photo einai asxeti toy Geka!!!!!!!!!!!!!!
2)Afoy pira aformi apo anwnymo(filokyprio(!!!)), apantw(den ftaiw egw filenada!Anagazomai na milisw gia kypro!):
Stin kypro to megalytero pososto menei se monokatoikies.Synithizoyn na stinoun syxna souvles eksw kai na psinoun se sxesi me mas edw stin ellada poy apo periorismo xwroy psinoyme mesa.Den yparxei souvlaki ayto kathayto opws to kseroyme edw.Kathe ti eidos kreatos to pernoyn sti soyvla megali i' mikri ki aplws to apokaloyn soyvlaki!!Gia ton Athanasio den gnwrizw pws ton lene...zitw synwmi!
Perissoteres plirofories otan paw kypro!!!!!!!
PS: Poy einai o kavaliwtis re paidia!?????????

Ανώνυμος είπε...

Kati gia Nemesis(sxetiko me athina-thes/ki):
Mexri prin 2 xronia pisteva pws i thessaloniki einai i pio glykia ki omorfi poli stin ellada.Episis pws oi salonikies eimaste episis oi pio omorfes kopeles!!
Simeiwsi pws tote eixa paei athina mono 2 fores me ekdromes apto sxoleio ki evlepa poly tileorasi!..
Meta tin episkepsi mu omws ws foititria kai se pio xalaroys rythmoys diladi gia kafe, magazia kinisi genikotera stin athina diapistwsa pws i athina an kai
-megali me grigoroys rythmoys vrwmiki ktl....- entoutois o aeras poy apopneei i athina kai milaw se opoiodipote meros tis einai monadikos ki anepanaliptos.Eftasa malista na royfaw tis episkepseis mu stin athina kai na antlw kati idiaitero pou mono auti dinei. Episis o 2os mythos poy katariftike:Hmarton poy oi salonikies einai oi pio omorfes kopeles!!!
Evlepa kati kopelares stin athina pu koblara na vgw eksw apto spiti!

kisses darling!

Ανώνυμος είπε...

Peace mi ksexnas pws twra eisai ksanthiwtissa ki analogws diladi ws voreioelladitissa prepei na apantas!!!
:-p
PS..Simwnei i mera poy tha ta poyme!

Ανώνυμος είπε...

@Χριστίνα

Σε περιμένω Χριστίνα μου εδώ στη μαγευτική (?????) Αθήνα και εγώ και η τσάντα σου :Ρ
Τώρα όσον αφορά στο αν είμαι Αθηναία ή Βορειοελλαδίτισα όπως σου έχω πει έχω τρελό κόλλημα με την Ξάνθη! Επομένως ναι μου είναι εύκολο να αρχίζω να της κάνω διαφήμιση και να απαντάω αναλόγως...Αλλά δυστυχώς έχω το μικρόβιο της δικαιοσύνης και μου αρέσει να κρατάω τα μάτια μου ανοιχτά.
Επίσης δεν μπορώ να αποφανθώ ότι ισχύουν ή δεν ισχύουν τα σχετικά περι ομορφιάς Αθηναίων-Θεσσαλονικιών. Ακούω πολύ πάντως ότι στη Θεσσαλονίκη ξέρουν να διασκεδάζουν με την ψυχή τους σε αντίθεση με τους Αθηναίους...Αλλά δεν μπορώ να εκφέρω και πάλι άποψη...Ας διαφωτίσουν όσοι ξέρουν καλύτερα...

Ανώνυμος είπε...

Χριστίνα,σε βρίσκω υπερβολική όπως πάντα.Μην κρίνεις μια πόλη από τις λίγες μέρες που θα πας εκεί για διακοπές.Όπου και να πας διακοπές,καλή παρέα αν έχεις,θα σου φανεί υπέροχα.Τι αέρας "μοναδικός και ανεπανάληπτος" καλέ!Αέρας μολυσμένος με καυσαέρια πρέπει να πεις καλύτερα.Πρέπει να ζήσεις αρκετά σε μια πόλη για να μπορέσεις να εκφέρεις μια "σωστή" άποψη.Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα τα λεφτά και τα έργα στην Αθήνα πηγαίνουν...Γι'αυτό και έχει να επιδείξει περισσότερες υποδομές και διευκολύνσεις και είναι πιο προσεγμένη από τη Σαλονίκη.Και αυτό με τις κοπέλες που κόμπλαρες να βγεις από το σπίτι...ε,δηλαδή ήμαρτον!Τέτοια ακούω και παθαίνω. Λες και υπολείπεσαι εσύ τίποτα των υπολοίπων κοριτσιών και κομπλάρεις κιόλας.Ρε Ειρήνη εξήγησέ της κάποια πράγματα για την Αθήνα π.χ. το ότι για να βρεθείς με τους φίλους σου είναι μια ολόκληρη διαδικασία.+του ότι κατά γενική ομολογία οι άνθρωποι εδώ πάνω είναι πολύ πιο φιλόξενοι και ανοιχτόκαρδοι από τους κάτω.

Υ.Γ.Και όπως λέει ένα από τα πολλά άσματα:Θεσσαλονίκη είσαι μια,στον κόσμο δεν είν' άλλη...

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα το τελευταίο της Νέμεσις και ξεκαρδίστηκα.

1)Λέει "Πρέπει να ζήσεις αρκετά σε μια πόλη για να μπορέσεις να εκφέρεις μια "σωστή" άποψη." Πότε ακριβώς έζησες εσύ νέμεσις αρκετά στην Αθήνα για να μπορέσεις να έχεις "σωστή" άποψη για αυτήν?Σοκ.Ακόμα γελάω.

2)Πότε έχεις πάει στα μαγαζιά της?
Πότε έχεις πάει για καφέ στην Αθήνα?
Πότε σου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσεις τον κόσμο της?
Π Ο Τ Ε.
Αλλά παρόλα αυτά μιλάς λες και μένεις χρόνια και την ξέρεις.

3)Άρθρο που δημοσιεύτηκε σε εφημερίδα έδειξε πως η Θεσσαλονίκη είναι πιο βρώμικη από την Αθήνα(ατμοσφαιρική ρύπανση).

4)Ακριβώς επειδή πέφτουν τα λεφτά εκεί δεν είναι λογικό να είναι πιο άνετη από τη Θεσσαλονίκη?

5)Για τις γκόμενες πάντως παντού ίδιες μου φαίνονται εκτός από την Ξάνθη.

Ανώνυμος είπε...

Δεν υποστήριξα ποτέ εγώ πως την έζησα την Αθήνα.Το δηλώνω πως είμαι αρνητικά προκατειλημμένη απέναντι της.Τα μαγαζιά της δεν με ενδιαφέρουν,καφέ έχουμε ωραιότατα και'δω και όσο για τους ανθρώπους της, μεταφέρω απλώς ότι έχω ακούσει από άλλους.Και όσον αφορά το άρθρο για την ατμοσφαιρική ρύπανση,αναμφίβολα και'δω έχουμε μπόλικη,απλώς επειδή εδώ φυσάει πολύ συχνά και δεν είμαστε λεκσανοπέδιο,η ατμόσφαιρα καθαρίζει.Οι γκόμενες, να πω την αμαρτία μου, δεν με απασχολούν ιδιαίτερα.

alekos είπε...

Δεν κόβεται τις μ@λ@κιες λεω εγώ. Με τα χρήματα που πέφτουν στην Αθήνα αυτή η πόλη θα έπρεπε να είναι η πιο όμορφη της Ευρώπης. Αχ Θεσσαλονίκη μου γλυκιά όπως λέει το τραγούδι για πες μας πόσα χρόνια έχεις να δεις ένα έργο της προκοπής? Μήπως καμιά εικοσαριά χρόνια? Μήπως ζούμε στην χώρα οπου ισχύει να είναι καλά η Αθήνα και ποιος τους μάει όλους τους άλλους? Λέω μήπως. Έναν μαμημένο περιφερειακό έχει η Θεσσαλονίκη όπου κάθε μέρα θα γίνει και ατύχημα λόγο κακοτεχνιών και το κράτος της Αθήνας δεν λέει να τον διορθώσει. Ότι και να λέτε πιο ρομαντική πόλη από θεσ δύσκολα θα βρεις εν Ελλάδα. Όσο για τις κοπέλες από θεσ λίγα τα λόγια.

Billi$ είπε...

Kala Aleko tha xeraso me auta pou les. Den leo oraia i thesniki alla esi eheis paei se polles alles ellinikes polis? Gia pane prota kai meta na mou peis... Ektos vevaia an sigkrineis apokleistika tin thesniki me tin athina. Kai apo tin alli den katalava giati einai kako na peftoun ekei lefta? To oti stin perifereia xodevontai ligotera lefta einai gegonos, alla autin tin gkrinia ton salonikion pos gia ola ta strava kai anapoda ftaiei i Athina tha tin haraktiriso to ligotero mizeria kai mikrotita! Alla afou katafernoun kai vgazoun xana kai xana ton Psomiadi kala na pathoun!

Sigkrafiki paremvasi vol.3 kai telos

Ανώνυμος είπε...

Αλέκο,τα είπες κάτι παραπάνω από ωραία!Εύγε!

Μπιλάκο,το παλικάρι έχει επιχειρήματα.

alekos είπε...

Ρε Μπιλ μίλησα εγώ για άλλες πόλεις? Το ξέρω οτι και η Καστοριά είναι γαμάτη αλλά εδώ μιλάμε για την κόντρα Θεσ/νικης και Αθήνας. Πάντως η Κατερίνη είναι για τον πιπο και ας μένω εκεί. Δεν είναι κακό να πέφτουν χρήματα στην Αθήνα αλλά ρε φιλαράκι εδώ έχεις μαι πόλη η οποία εξυπηρετεί όλα τα Βαλκάνια. Έγιναν Ολυμπιακοί αγώνες και δεν χτίστηκε ούτε ένα γήπεδο, το μετρό θα γίνει του αγίου πιπου και πάνε να κάνουνε μια υποθαλάσσια που θα καταστρέψει την πόλη. Στο αεροδρόμιο ακόμα περιμένουμε να επεκταθεί ο διάδρομος μπας και έρχονται πιο πολλες πτήσεις προς θεσ ώστε ο δύσμοιρος βορειοελλαδίτης να μην τρέχει μέχρι την Αθήνα για να πάει στον προορισμό του. Α και να μην το ξεχάσω η Θεσσαλονίκη συνδέεται ακτοπλοϊκά μόνο με τις Σποράδες. Έλεος πια

alekos είπε...

Γιατί τα ταξί της θεσαλλονίκης είναι μπλε?

Ανώνυμος είπε...

Καλά τα λέει ο Αλέκος.Ο Ολυμπιακός και η Αθήνα να είναι καλά και όλοι οι άλλοι να πάνε να %$*@_&^%/#$%.

Ανώνυμος είπε...

Μια κουβέντα δίχως τελειωμό!
1) Σουβλάκι: Ως λίκνο του παγκόσμιου πολιτισμού, ο Παρθενώνας, δέχεται επισκέψεις εκατομμυρίων ανθρώπων κάθε χρόνο. Αυτό γέννησε και την επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή, πλησίον της ακρόπολης των Αθηνών, την Πλάκα. Τα σουβλατζίδικα και ψητοπωλεία πάρα πολλά. Ο τουρίστας αγαπητοί μου φίλοι, δε θα κάτσει να αναλύσει ή να θυμάται πως λέμε το κάθε τι. Είμαστε λαός πρακτικός και αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους. Ο Τουρίστας λοιπόν, έμαθε ως ΚΑΛΑΜΑΚΙ, το σουβλάκι και ως Σουβλάκι οτιδήποτε μπαίνει σε πίτα. Και επειδή επίσης, ξέρει και το τζατζίκι (γιαουρτοσκόρδιον ελληνιστί) του βάλαμε και τζατζίκι μέσα..... Επίσης ξέρει και το "Μουζάκα", αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Αυτό παρέμεινε και στα περισσότερα μαγαζιά ισχύει το παραπάνω. Να επισημάνω πως δεν είναι όλα τα μαγαζιά που προσφέρουν "καλαμάκια". Υπάρχουν και εξαιρέσεις.
Τωρα να πω την προσωπική μου άποψη. Λανθασμένα υπάρχει αυτό που λέμε το σουβλάκι->καλαμάκι και σας εξήγησα από που προέρχεται. Τα σουβλάκια δεν είναι προνόμιο της Θεσσαλονίκης και δει της Μακεδονίας/Θράκης. Τα καλύτερα και κατ' εφημισμόν σουβλάκια τα έχει η Λιβαδειά. Οι σούβλες γενικότερα είναι έθιμο της Ρούμελης(κατά κύριο λόγο στη Βοιωτία, Φθιώτιδα, Φωκίδα) και αυτό λόγο του οτι υπήρχαν μόνο κοπάδια με αρνιά και κατσίκια, σε αντίθεση με τη Μακεδονία, όπου συναντόνται περισσότερα κοπάδια με αγελάδες και χοίρους. Τέλος να σας πω πως υπάρχει η Σούβλα->το κοντοσούβλι->το σουβλάκι.
Τέλος, στην Κρήτη τα σουβλάκια λέγονται "τσίτες".

2)Μπουγάτσα: Η μπουγάτσα δεν είναι προνόμιο της Θεσσαλονίκης, επουδενί!! Αν κάποιος από τη βόρεια Ελλάδα, έχει κατά κάποιο τρόπο "πνευματικά διακιώματα" αυτός είναι ΜΟΝΟ οι Σέρρες. Στις Σέρρες υπήρξε το πρώτο εργαστήριο Μπουγάτσας το 1935 και από τις Σέρρες "πάρθηκε" η συνταγή. Η Μπουγάτσα ανάγεται στο Βυζάντιο. "Μπογάτσα" ή "Πογάτσα" ονόμαζαν οι "Πολήτες" το φύλλο με το οποίο φτιάχνονταν το γλύκισμα. Αλλά ούτε και εκεί υπάρχουν τα "πνευματικά δικαιώματα". Οι Λατίνοι ονόμαζαν ως “foccacia” τη ΓΛΥΚΙΑ ΠΙΤΑ!!! Καταλαβαίνεται λοιπόν, πως η πραγματική έννοια της μπουγάτσας είναι πως είναι γλυκιά και όχι αλμυρή ή ό,τι άλλο μέσα. Το οτι κάποιος ήθελε να κάνει κάτι διαφορετικό και έβαλε και κιμά μέσα, αυτό δε σημαίνει πως η πραγματική έννοια αλλάζει!
Χαίρομαι όμως που οι Έλληνες είναι δημιουργικοί σε ό,τι σχέση έχει το φαγητό! Επίσης, τυρόπιτα αν ζητήσεις σε "τυροπιτάδικο" στην Αθήνα, δεν είναι απόλυτο πως θα έχει και μπουγάτσα με τυρί. Και στο κάτω-κάτω, γιατί να έχει? Όπως επίσης, αν ζητήσεις σκέτο τυρόπιτα, θα σου δώσει με σφολιάτα. Φυσικά και δεν είναι μπουγάτσα με τυρί. Όπως επίσης υπάρχει και η "κουρού" και η στριφτόπιτα. Και μια επιπλέον παρένθεση, μιας και λέτε για τα σωστά της Θεσσαλονίκης και μόνο.... Η στριφτόπιτα στη Λιβαδειά, λέγεται και "ψαρόπιτα" και "ζμάρ μι τυρί", αλλά και στην Κοζάνη λέγεται "κιχι". Όλοι λοιπόν είναι λάθος, έτσι?

3)Τυριά....: Τυριά είναι όλα! Χωρίζονται σε λευκά και κίτρινα. Λευκό τυρί είναι η φέτα. Η φέτα παρασκευάζεται μόνο από πρόβειο ή κατσικίσιο (η και συνδιασμός αυτών) γάλα!!!! Όχι από αγελαδινό!! Το αγελαδινό είναι απλά λευκό τυρί. Η Ελλάδα έδωσε μάχη για να κατοχηρωσει την ονομασία ΠΟΠ στην ελληνική φέτα, όταν Γερμανία, Δανία και Ολλανδία προσέφυγαν 2 φορές στη Χάγη για να μην πάρουμε την ονομασια! Κασέρια είναι τα κίτρινα τυριά και εδώ υπάρχουν υποκατηγορίες. Ποιος σας είπε πως άν ζητήσει στην Αθήνα κασέρι θα σου δώσουν "Γκούντα"? Το επιχείρημα του τύπου "μου το ειπαν" απλά δεν είναι επιχείρημα. Όταν πας σε σαντουιτσάδικο και στη βιτρίνα του καταστήματος υπάρχει κίτρινο τυρί(κασέρι) και φέτα (λευκό τυρί με ΠΟΠ) φυσικά και θα πεις, ένα σάντουιτς σαμπόν-τυρί, αν θες κίτρινο τυρί, κασέρι.

4) Με-Σε-Μου-Σου:
Και τα δυο σωστά! Μου ή με, Σου ή σε λέει στη νεοελληνική μας γραμματική του Τριανταφυλλίδη πως είναι σωστοί και οι δυο τύποι. Ως Πόντιος δε, δε με ξενίζει καθόλου το "με" και "σε", μιας και στη διάλεκτό μας το χρησιμοποιούμαι κατά κόρων! Λελεύω σε, αγαπάω σε, αγαπάς με, λες με....λέμε οι Πόντιοι. Και αυτό γιατί στη διάλεκτο την ποντιακή χρησιμοποιείται ακόμη η δοτική, ενώ στη νεοελληνική έχει καταργηθεί. Στη βόρειο Ελλάδα χρησιμοποιείται κυρίως η αιτιατική, ενώ στη νότιο Ελλάδα η γενική! Απλά τα πράγματα. Σωστό και λάθος δεν υπάρχει. Μη ξεχνάται η "μαγεία" της Ελληνικής γλώσσας είναι οι ιδιωματισμοί, ιδιώματα, ντοπιολαλιές, διάλεκτοι. Μη τρελαίνεστε!!

5) "Ναι αμέ" ή "Ναι για"......

Το αμέ ακούγεται κυρίως στη νότιο Ελλάδα. Ετυμολογία: • Αμέ: < μεσαιωνικά ελληνικά, αμέ < αμμέ < αμμή < αρχαία ελληνικά ἄν μή, με αφομοίωση nm > mm και απλοποίηση του διπλού συμφώνου mm > m
Όσο για το "ναι για", δεν έχω βρει ετυμολογία.

Ως επίλογο. Καλό θα ήταν, κάθε φορά που πάμε σε κάποιο μέρος να ρωτάμε κάποια από τα χαρακτηριστικά του τόπου, ονομασίες φαγητών κτλ. Σε μια φίλη απαντώ περισσότερο που είπε παραπάνω πως στην Αθήνα είναι ανόητοι τελείως οι άνθρωποι και πως στο Βορρά είναι πιο φιλόξενος ο κόσμος. Μέγιστο της νόησης και όχι της ανοησίας είναι ο σεβασμός. Μάλλον πρέπει να σέβεσαι περισσότερο τον άνθρωπο σαν άνθρωπο και μην εξετάζεις τον τόπο που μένει!
όταν συγκρίνουμε κάτι το συγκρίνουμε με όμοιό του!! Επομένως, δεν μπορώ να συγκρ΄νω την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, αλλά ούτε με το Παρίσι, αλλά ούτε και με το χωριό μου στην Κοζάνη. Κάθε τόπος έχει τις ομορφιές του και τις ανάγκες του!
Η πλάκα, το αστείο είναι ευπρόσδεκτο, όταν δεν υπάρχει ειρωνεία. Και να σας πω και κάτι με όλη αυτή την "κόντρα"?....στην τελική για κάποιους κολλημένους και εμπαθείς, από όπου και να είναι αυτοί, δε σημαίνει πως θα μπούμε στα χαρακώματα. Άλλωστε παιδιά...ο εχθρός είναι πάνω από τη Θεσσαλονίκη, όχι κάτω.....ή χάμω, όπως λένε και οι φίλοι Πελλοπονήσιοι!

Ανώνυμος είπε...

Εγώ ξέρω και για τυριά... τους Λαρισινούς :-).
Όσο για το με λες και σε λέω, σύμφωνα με τον Μπαμπινιώτη η χρήση της Αιτιατικής είναι πιο σωστή.
Η ανωμαλία είναι στο ότι οι Νότιοι χρησιμοποιούν τη Γενική στον Ενικό (σου λέω) και την Αιτιατική στον Πληθυντικό (τους λέω). Αν είναι να χρησιμοποιούμε παντού τη Γενική θα έπρεπε ο πληθυντικός να γίνει "των λέω".